PLAVANJE

Plavanje je odlična zvrst rekreacije, saj ne obremenjujemo sklepov kot pri večini športov, hkrati pa masira celotno telo. Pri nas imamo na voljo je več oblik programov za odrasle. Kateri je primeren za vas je odvisen od vašega trenutnega znanja plavanja in seveda prostega časa, ki ga želite nameniti plavanju.

 
Kako opredeliti stopnjo svojega plavalnega znanja in kateri plavalni program je primeren za vas?​​
  • Neplavalec ni vajen vode in ima velikokrat tudi strah pred vodo. Ne zna se obdržati na gladini in ne pozna niti osnovnega načina gibanja v vodi kot je posnemanje gibov psa.

Primeren plavalni program: Individualni tečaj plavanja 

  • Polplavalec ali slab plavalec med plavanjem drži glavo visoko nad vodno gladino, diha površno in neučinkovito in se premika po vodni gladini s trdimi, sunkovitimi in nepravilnimi gibi. Med plavanjem slabo drži smer in vijuga levo, desno. 

Primeren plavalni program: Individualni tečaj plavanja

  • Plavalec začetnik je seznanjen z osnovami tehnik plavanja prsno in kravl v tolikšni meri, da je sposoben nadzorovati smer plavanja in preplavati 25 m v kosu brez pavze. 

Primeren plavalni program: Skupinska vadba plavanja ali individualna vadba plavanja.

  • Povprečni plavalec dobro izvaja vsaj dve nadaljevalni tehniki plavanja (prsno, kravl) in brez težav plava celotno uro vadbe.

Primeren plavalni program: Skupinska vadba plavanja in individualna vadba plavanja.

  • Izurjen plavalec dobro izvaja vsaj tri nadaljevalne tehnike plavanja (prsno, kravl, hrbtno). Tak plavalec je navajen lagodnega "sprehajanja" leže v vodi in zdrži brez posebnega naprezanja tisoč in več metrov. 

Primeren plavalni program: Skupinska vadba plavanja in individualna vadba plavanja.